20 februari 2014

Today I'm on top of the world

Glöm gårdagen. Glöm den skitdåliga, astråkiga, skitjobbiga gårdagen. Idag är en riktigt bra dag. I januari sökte jag distanskurser för att fixa mina sista poäng för att söka högskolestudier. Jag hade inte speciellt höga förväntningar på att komma in. Speciellt inte efter att jag fått berättat för mig, av personalen vid vuxenstudier, hur otroligt svårt det var att komma in. Hur liten chansen var och att jag väl inte skulle ha några större förhoppningar. Och det kändes helt okej, för det ÄR svårt när staten vägrar gå in med pengar i vuxenstudier. 

Idag fick jag ett telesvar (missade samtalet dårå) där en kvinna berättade att JAG FICK KURSERNA BEVILJADE! Jag kom in! DÅ släppte allt för mig. Jag SKREK rätt ut av ren och skär lycka för att i nästa stund börja hyperventilera och storgrina i mammas armar. Det är en känsla som är svår att beskriva, det är säkert svårt för er att förstå också vad det betyder för mig. Distansstudierna nu är MIN SISTA CHANS, i princip. Det är min sista chans att kunna söka högskolan till hösten. 

Nu längtar jag efter att börja! Kurslitteraturen är beställd. Så fort den kommer fram går jag ut stenhårt. Skall även försöka hinna med att ta körkortet i mars, så jag har sannerligen några kämpiga månader framför mig, men jag har även ett tydligt mål att sträva efter. Vill man så kan man! Och vill, det vill jag! 

On top of the world! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar