19 februari 2014

This day...


This is how I feel today. Detta har varit en sådan sjukt jobbig dag, med betoning på sjukt. Har sängliggandes föräldrar som jag fått servera hela dagen samt en ivrig lilleman som skall ut varannan timme nu när det är löp i området. Det är så otroligt jobbigt att se sina föräldrar så jävla utslagna. 

Har spänningshuvudvärk såhär på kvällskvisten p.g.a. att jag varit så otroligt stressad, orolig och nervös hela dagen. Har kommit på att jag får panik kring sjuka människor. Åtminstone kring sjuka människor som jag har något typ av band till. Jag klarar inte av att se de jag bryr mig om må dåligt. Det gör så jävla ont i mig och jag kan inte sitta still. Vill inte se på och känner mig så jävla försvarslös som inte kan hjälpa. Tycker att folk skall in till sjukan så fort de får lite feber och blir hängiga... 

JAG måste verkligen lära mig slappna av i situationer som dessa. Annars kan det bli jävligt jobbigt i framtiden när man har sjuka barn hemma. Har försökt slappna av nu ikväll och det har fungerat helt okej med lite pepp och stöttning från Henke.

Nu hoppas jag att mina föräldrar och min syster får bli friska så snart som möjligt! Jag vill att de skall må bra, jag vill inte att vi skall behöva oroa oss för varandra. Nu hoppas jag att jag får vara frisk. Som det verkar just nu är det lugnt. Kanske jag, för en jävla gångs skull, skall få vara den som inte blir sjuk! Det vore ju sannerligen historiskt. Jag är alltid den som sprider vidare skiten annars... 

Men, kanske min träning har gett utdelning i mer än förlorat fett och bättre kondition. Jag vill gärna tro det i alla fall. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar