18 februari 2014

Hög tid för en lista





Hittade denna lista hos Zarah-Lou och beslutade mig för ett litet lån.

Låt som, när du är ledsen, sörjer till: 
Sörjer och sörjer... kanske är lite hårt sagt. En låt som däremot berör mig lite extra, som jag kanske lyssnar på när jag är lite smådeppig, är kents låt Utan dina andetag

Beroende av: 
Mycket. Bland annat kaffe, datorn och gymet. Inga cancerpinnar längre! 1-0 till moi. Att sluta röka är det bästa jag har gjort! 

Vem behöver du mest just nu?
Hallå, säger tjejen som lever i ett distansförhållande, vem tror ni?! Henrik, såklart. Min älskade, älskade fästman. Mannen i mitt liv! Pappan till mina framtida barn! Älsklingen! Jag skulle verkligen, verkligen, verkligen behöva en dos Henkepenk. Saknaden är så jävla jobbig just nu. Hate this shit! MEN, han kommer hit den 28:e februari och stannar ända till den 12:e mars! Jag slipper fira födelsedag utan honom, vi ska bara mysa, se serier, övningsköra, käka gott och träffa de människor som är värda att träffa. Sedan ska vi ta massor med uppfriskande promenader! Bara vara tillsammans, vi två! Kärlek. 

Vad tror folk om dig? 
Att man kan göra, i princip, vad som helst mot mig för att sedan få ett "det är lugnt" tillbaka. 

Stämmer det? 
Verkligen inte! Skit skall skit ha. Är det skit de får i form av sjukt dåligt samvete och ett tänk att "oj, det där kanske inte var så smart" tycker jag att det är helt underbart. Jag är superduktig på att ignorera de som inte är värda min respekt, tid och energi. Wow... vilken superseriöst och lite smådeppigt svar det blev här! 

Vad får du oftast komplimanger för?
Att jag är en bra vän, glad och tar mig tid att lyssna på de som vill prata om livet. Och ja, det stämmer. Jag har alltid varit en riktigt duktig lyssnare eftersom jag tycker det är sjukt viktigt. Jag är ju också i behov av pratstunder ibland och då vet jag att det finns vänner som finns för mig som jag finns för dem. Ge och ta. 

Brukar du skratta för dig själv?
Haha, OM jag brukar! Kan sitta helt ensam och asgarva åt serier eller så kommer jag att tänka på något roligt som hänt IRL. Oftast så är det skadeglädje inblandat... Do I need to say it?

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?
"Haha vad fan! :P Mupp" Från min kära syster...

Nästa mål i ditt liv: 
Ösa med träningen. Aldrig vila. Gå ner i vikt. Komma in på högskolan! Jag kan fan inte välja ett, alla är liksom involverade i varandra, typ.

Hur svarar du i mobilen?
"Elfrida", om jag skall vara seriös eller inte vet vem som finns på andra sidan
"Ja, hallå", om typ morsan eller farsan ringer
"Vad vill du då?", om syrran ringer (eftersom hon ringer typ 40ggr/dag)
"Hej älskliiiiiingen", om Henke ringer (vi kan ju låtsas i alla fall)
Om hemligt nummer ringer så svarar jag helt enkelt inte alls!

Brukar du komma i tid?
Beror ju på. Körlektioner/träningspass/tåg/buss/båt/lektioner i skolan/andra viktiga möten - självklart! Familjegrejer? Not so much. Nästan alltid, men inte alltid. Fint folk kommer sent vet ni väl!

När mår du bra?
På gymet, bland fina vänner/familj och när jag får krama Henrik efter en lång tid isär. Då mår jag som allra bäst! 

Hur känner du dig nu?
Mörbultad, mer eller mindre. Lyfte fel på gymet igår, antar jag, och har en förjävlig smärta i ryggslutet. Inte bra! Men vad fan, det går över!

Favoritdryck på morgonen:
Kaffe. Livets dryck. Så äre! Går fan inte utanför dörren utan att ha druckit minst en kopp innan.

Är du blyg?
Jag är inte alls lika blyg som jag var för bara några år sedan! Har blivit mycket mer öppen, glad och framåt bara de senaste åren. Helt sjukt skönt! 

Senaste film du såg: 
J. Edgar. Helt okej rulle. Lite småseg ibland, men rollprestationerna var ju bra! Leo är ju alltid helt jävla outstanding!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Lite svårt att uttala mig om det, jag har ju aldrig upplevt det själv. Men kanske? I donno. 

Vad längtar du efter just nu?
Gymet, spinningpasset jag skall på imorgon 10.00, Henke och en kopp kaffe. 

Är du bortskämd?
Ja, det är jag nog. Inte så att jag får allt jag pekar på (VERKLIGEN INTE), men -BEHÖVER- jag ett par nya skor så får jag det. Jag får körkortet betalt. Sedan har jag tak över huvudet och mat på bordet och pengar om jag vill hitta på någonting. Jag skulle aldrig någonsin få för mig att utnyttja mina föräldrar och det är sjuuuuuuukt jääääävla jobbigt att ens behöva be om hjälp. Jag skäms och önskar VERKLIGEN att jag kunde klara mig helt ensam ekonomiskt! Jag är SÅÅÅ tacksam och jag ska ge tillbaka x10103293214 sen när jag blir miljonär! Love you! *hjärta*

Den här listan:
Blev väldigt jävla utförlig och lång. Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar