11 februari 2014

Nikegirl

Idag blev jag lite oväntat av med de skor jag använt på gymet. Hade nämligen morsans promenadskor, ett par supersköna Nikepjux. Men morsan vill börja ta promenader nu när snön försvunnit så jag fick ett par nya. 

För mig finns ingenting annat än Nike när det kommer till skor. En del trivs med Adidas, en del med Asics eller något annat märke. I'm a friggin Nikegirl ut i fingerspetsarna! De gör så extremt komfortabla skor. Skor som känns bra både i styrke- och konditionssektionen på gymet. Lätta men ändå väldigt stabila. Har fan inte haft ett enda dåligt par!

Så, det fick bli ett par cerise/rosa/vita Zoom Structure 17. Det är en litet "tyngre" modell (om man jämför med andra) med väldigt bra stabilitet samtidigt som den har en mjuk och komfortabel sula. Viktigt med mjukare sula eftersom jag har problem med hålfoten på högern. Och de är skitsnygga! Det är ändå relativt viktigt för mig. Jag VILL känna mig snygg på gymet! Det är inte halva grejen, men det är definitivt lite småviktigt och en stor bonus att få känna sig lite schnigger. 

En typisk på-gymet-outfit är i mitt fall en t-shirt/långärmad tröja från Nike (alla mina träningströjor, förutom två, är Nike. Besatt?) och ett par svarta tights. Inte utan mina tights och mina Nikes, typ! 

På tal om Nike (känner att jag gjort alldeles för lite reklam för dem i detta inlägg nämligen), mitt nästa vill-verkligen-bära-på-gymet-plagg:

COME TO MAMA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar