25 februari 2014

Årets bästa rea!

Åh. Årets bästa rea. Punkt. Nu är den här! Lite skralt i kassan hos mig men det fick bli fyra böcker i alla fall. De böcker jag planerat att köpa sedan tidigare. Snacka om att jag känner mig hemma bland alla bord och hyllor med snorbilliga, inbundna, fantastiska, underbara böcker! Det är rena rama himmelriket! Jag hade med all säkerhet kunnat strosa runt i alla fall två eller tre timmar på Akademibokhandeln idag, om jag hade haft lite mer pengar att spendera på böcker. 

Jag ser verkligen fram emot att sätta tänderna i varenda bok, men Pompeji är nog ändå den jag ser absolut mest fram emot just nu. Mary Beard kan vara den häftigaste historikern någonsin! Jag har följt hennes program Meet the romans och man kan riktigt känna, se och nästan röra vid hennes passion. Hon brinner verkligen för det hon forskar i! Det är så jävla fantastiskt att se människor som liksom verkar ha hittat rätt forum! Hon känns så modern och ball, på något vis. 

Ja, jisses så glad jag är idag över att vara lite småsnorig. Det känns okej att inte ha någonting inplanerat och det känns helt okej att inte våga träna. Idag i alla fall. Detta får bli en läsa-och-se-serier-dag! Skall läsa färdigt de sidor jag har kvar av Ender's Game, se på lite True Detective (började se den serien igår efter MoS) och börja läsa Pompeji. Några lugna dagar innan allvaret börjar, så att säga. 

Detta kommer bli en bra dag, det har jag på känn! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar