24 februari 2014

Masters of Sex

Gud. Jag älskar de där få gångerna man hittar en serie som liksom fastnar. Som gör avtryck, som man vill ha mer av. En serie som man bara vill krama musten ur. Som får en att längta efter varenda liten minut. Samtidigt så hatar jag det något så in åt helvete, för när man inte kan få mer, när det roliga är över, då känner man sig liksom tom. Jag tror faktiskt att de flesta av er kan känna igen er. 

Så känner jag nu ikväll efter att ha sett färdigt Masters of Sex. Jag vill bara ha mer. Jag älskade denna serie och ser fram emot säsong två så mycket att jag knappt ens orkar vara exalterad inför någonting annat (förutom Game of Thrones, såklart). Den här serien har gjort mig gråtfärdig, den har gett mig gåshud, den har fått mig att rysa, jag har varit förbannad, frustrerad, irriterad, glad... allt! 

Och jag har blivit kär. I varenda karaktär. I varenda skådis. Lizzy Caplan tog sig precis in på min topp fem över kvinnliga skådisar. Hon är verkligen helt otrolig! Jag gillade henne som Julia i New Girl men det var så få avsnitt att man inte riktigt hann skapa sig en uppfattning om henne. Efter hennes roll som Virginia i MoS är jag verkligen helt hooked! Vilken kvinna alltså! Jag hoppas att hon kommer vara med i fler kvalitetsserier framöver, det är verkligen en skådespelerska jag kommer följa. 

Nu längtar jag verkligen efter säsong två. Jag längtar så mycket att det gör ont! Som jag förstått det kommer vi MoS-följare behöva vänta till september i år. Det känns inte okej, men det är såklart värt det. LÄNGTAR! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar