3 februari 2014

Fri som en fågel


Jag kan knappt fatta det själv, fem veckor rökfri på onsdag! Och när jag skrev på Blondinbellas FB: "med betoning på FRI" så menar jag det verkligen. Jag hade helt glömt bort känslan av att vara kapabel till ett konditionspass på 1h. Att jag skulle palla en halvtimme styrka på det, wow, det hade jag aldrig kunnat tro för några veckor sedan. Medan jag fortfarande rökte var en promenad tillräckligt för att avskräcka. Jag ville fan inte röra på mig, jag var rädd för att falla ihop. Rädd för att tappa andan. Mina lungor pallade helt enkelt inte. Men NU, ojojoj, helt sjukt vad jag andas lätt! 

Så skönt att känna skillnad, att få utdelning! 

Ikväll var jag på gymet mellan 18-20, helt ensam i ett rum med ytterligare 70 personer. Fokuserad, envis, taggad, motiverad, inriktad. Vilken terapi det är. Man är lika slut psykiskt som fysiskt efter ett träningspass. Kände mig som femton igen, när jag var vältränad. När jag levde för träningen. När det bara var jag och gymet/vattnet/kajaken, liksom. Det är världens bästa grej! 

Så tack hjärnan, för att du beslutade dig för att gå till gymet idag trots allt. Var inte alls speciellt taggad tidigare och det var verkligen inte långt ifrån att jag struntade i det. Men jag gick dit och ville knappt gå hem. Nu taggar jag inför morgondagen då det är spinning vid 10.00 som gäller. Längtar redan! 

Nu kör vi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar