15 februari 2014

Changes and gold.

Har man tråkigt en lördagskväll (a.k.a. överskottsenergi och stängt gym) kan man ju alltid fortsätta på uppdrag ljusa upp barret. Och nej, det är inte så mörkt i verkligheten. Det är inte orange. Det är guldblond. Ljus guldblond, ett nytt uttryck som jag nyss myntade på Instagram. Nu får håret vila ett tag. Siktar givetvis inte på platinablond men rågblond är en nyans som jag alltid drömt om. Nu när jag faktiskt har lite mer tålamod med håret så känns det verkligen inte omöjligt. Kommer bli så snyggt! 

Idag har jag faktiskt inte varit på gymet. Tanken var att jag skulle ned på förmiddagen men jag hade helt glömt bort att det var längdskidor på TV vid 11.00. Tur var väl det eftersom tjejerna tog ett snuskigt fint guld! Vilka krigare! Vilka stjärnor! Jag grinade av lycka. Och jag förstår om ni som aldrig brunnit för sport inte förstår, men ni som är sportälskare precis som jag bör ha fällt en tår eller två och skrikit av ren lycka framför TV:n. Annars är ni fasen inte sportälskare! Så stolt idag. 

Efter skidorna fick vi spontanbesök av brorsan och ungarna, så det blev inget lyfta idag. Förutom småtjejer då. Dem fick man lyfta lite! Sötnosar! Som jag saknat dem!

Imorgon är det dags att ta sig ner igen i alla fall. Läääängtar så in åt helvetes mycket! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar