10 februari 2014

Sweat is fat crying!

Helgen är (äntligen!) över och jag kan köra igång en helt ny vecka. I helgen har det ätits en del gottigott. Tacos och grejer. En pizza igår. Lite plockgodis och någon kopp cappuccino. Jag vill verkligen inte känna att det var onödigt, men det var det. Åtminstone pizzan, den hade kunnat vara. Godiset var åtminstone gott. Påsen jag köpte fick jag hjälp med. Fick nämligen en godissugen lillsyrra på besök, skitbra ju! 

Rivstartade måndagen med ett pass på gymet. Körde en halvtimme kondition och typ fyrtio minuter styrka. Sedan jag började besöka gymet igen har jag suttit och kämpat på i dessa styrkemaskiner - nu säger vi hejdå till dem och hej till fria vikter! Fria vikter och min egen vikt. Världens bästa träning! Idag körde jag armar /axlar/bröst men hann även med några set squats med skivstången. Riktigt kul träning! Och BRA träning! Och ROLIGARE träning!

Fick ett tips av brorsan på en hemsida: StrongLifts.com. Jag har kollat in den och den verkar ju faktiskt riktigt, riktigt bra! Perfekt nu när jag har beslutat mig för att överge maskinerna. Jag har laddat ned appen och ser fram emot att få göra övningarna IRL. 

Just nu sitter jag bara och längtar efter att få åka ned till gymet igen. Det där med att "ersätta ett beroende med ett annat" är förmodligen helt jävla sant. Jag är bara glad att det nya beroendet inte är mat eller godis, saker som skall in i munnen och ner i magen för att sedan växa till sig utanpå. Behöver ju knappast mer av den varan! Jag kan lätt leva med ett träningsberoende - så länge jag mår bra av det! Jag känner mig själv bäst och har vett nog att vila när kroppen säger ifrån. Hittills har den sagt ifrån en enda gång i form av OLIDLIG träningsvärk i ljumskarna. Då gjorde jag fan inte många knop skall ni veta... 

Men men, hej måndag och ny vecka. Nu kör vi!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar