2 april 2013

Som ett barn på julafton!

Lovely as always and ever before!

I morse när jag vaknade kunde jag inte tänka på någonting annat än Game of Thrones och säsong tre som hade premiär igår (i förrgår om man är petig eftersom klockan nu är efter midnatt). Klev upp ur sängen, flög som på moln till datorn, gräddade våfflor till frukost och bänkade mig sedan tillsammans med älsklingen framför TV:n. Tillsammans, i vår stoooora sköna säng, framför världens bästa serie! Perfekt avslut på påskhelgen med andra ord.

Ett helt nytt, rykande färskt avsnitt! Och jag är inte besviken på inledningen. Detta kommer bli en sjukt bra säsong, tro mig. Tredje boken är, enligt mig i alla fall, klart den bästa hittills så jag ser verkligen fram emot denna säsong. Skall ge mig på den fjärde boken så snart jag har ork och ro att bita tag i engelska språket igen. Man skall fan inte läsa den svenska översättningen av A Song of Ice and Fire, det skall vara originalspråk! 

George R.R. Martin är inte George R.R. Martin i de svenska översättningarna. Jodå, jag har allt tjyvkikat i böckerna i bokhandeln, det är fasen inte nådigt hur hemska översättningarna av alla namn, områden och titlar är... Snacka om att förstöra böcker! Ta en titt nästa gång ni besöker en bokhandel så får ni se!

Hur som helst: är så jävlajävla glad att GoT äntligen är tillbaka! Bättre än julafton. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar