24 april 2013

På tal om ingenting.

Bloggandet går kasst som vanligt. Det finns inte så mycket att skriva om när man sitter i en liten studentlägenhet på 18 kvadratmeter dag ut och dag in. Men men, sådant är livet ibland. Jag är glad att jag får tillbringa så mycket tid tillsammans med mannen min i alla fall. Återvänder till fastlandet den 5:e maj igen och då måste jag stå ut ända till juni innan jag får träffa karln igen, så all tid vi får tillsammans är värdefull! Hur som helst, det som rör sig i mitt huvud just nu är: 

- Senaste avsnittet av Game of Thrones. Jisses, släng mig baklänges! Äntligen fick jag se den för mig mest efterlängtade scenen med Khaleesi, Mother of Dragons och min jävla idol! Jag fick gåshud när jag läste detta kapitel/denna scen i boken och var riktigt orolig för hurdant seriemakarna skulle lyckas gestalta händelsen men jag tycker verkligen att de nailade hela scenariot. Gåshud deluxe, hakan i marken, ögon stora som tefat och skakig i hela kroppen, DÅ har de fasen lyckats! I love it! Fjärde boken är hittills också riktigt, riktigt bra! Läs dem för i helskotta! 

Khaleesi, I love you! <3



















- Vilket jäkla städfreak jag har blivit! Alltså, det är inte så pass allvarligt att jag typ kräks varje gång jag ser en dammråtta men jag vill gärna ha rent runt mig. Henkes lägenhet är i princip helt omöjlig att hålla riktigt ren med tanke på att det är ett litet utrymme där det förvaras en hel del grejer. Saker och ting ligger huller om buller, radade på varandra i bokhyllan och lagom gosigt mosade i garderoberna. Idag har jag dammsugit, diskat och gjort rent i badrummet. Vem fan hade kunnat tro det om mig? Jag har alltid fått höra från vänner och familj hur otroligt stökig jag är och det har verkligen varit sant. Jag aldrig varit ordning och reda personifierad precis. But I am now! Nu skall det vara rent, snyggt, organiserat och ordentligt. Ser det som en livsuppgift att mosa in detta även i Henriks skalle som skulle kunna bo på en soptipp utan smärre problem... Usch! 

Ordning & reda skall det vara! Här har jag använt mina magiska fingrar i Henriks "kök"...























- Jag har fått nog av mina fötter. Var ute på en 7km lång promenad här om dagen. Det tog inte ens en halvtimme innan jag kände av blåsor. Som blödde dessutom vilket jag upptäckte väl hemma igen. Det känns onekligen jävligt tråkigt att det skall behöva bli såhär nu när jag är igång så fint. Nu när jag verkligen vill och är galet motiverad! Hade tänkt sikta på att gå minst tre mil denna vecka men det är ju bara att glömma nu. Jag kan som högst pinna iväg till ICA och dit är det inte ens en kilometer. Promenaderna får jag förmodligen återuppta ordentligt i Katrineholm igen efter att ha köpt riktiga ullstrumpor. Vanliga strumpor är inte the shit, tydligen. Eller om det är något fel på mina skor. Dem vill jag fan inte byta ut! Mina älskade Nike som har hängt med i så många år nu. Nevvuuuur! 

RunKeeper (eller Runke-Per som mamma alltid säger, haha!) är den bästa appen of all times!










































- Jag längtar hem lite faktiskt. Mest saknar jag mamma för jag vet att hon saknar mig (haha). Sådär jättejättemycket som bara en mamma kan! Jag vet for sure att mamma inte tänker "gud så skönt det är att slippa ungen". Nej, min mamma är alltid lite ledsen och orolig när jag skall åka bort. Och jag med! Älskade, fina mamma som alltid finns där. <3 Saknar dig! 

Well, ignore me and watch my beautiful mom instead! <3

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar