30 april 2013

A Song of Ice and Fire!

Har jag berättat för er hur otrooooligt mycket jag älskar måndagar? Vem hade kunnat tro att det skulle bli veckans favoritdag? Not me, but here I am. Måndagar är helt enkelt liiite bättre än alla andra dagar eftersom det innebär nytt avsnitt av Game of Thrones. Jag är alltid lite fnissig, bubblig och förväntansfull när jag vaknar på morgonen (fast inte idag, sprängande huvudvärk och dregel på kudden...) 

Måndagar, måndagar, måndagar. Resten av dagarna är också väldigt bra, då har jag ju faktiskt böckerna att gotta mig i. Och jag håller fortfarande fast vid att alla som älskar serien borde läsa serien A Song of Ice and Fire. Så för att uppmuntra er lite extra så länkar jag här en lista med tio anledningar varför alla borde läsa dessa fantastiska, brutala, underbara, tragiska, komiska och fantasifulla skapelser av George R.R. Martin. Den hittar ni HÄR

Jag är av åsikten att vi i dagens samhälle skall uppmuntra till läsning av mer litteratur och ASOIAF är ett ypperligt val för både unga som vuxna. Jag rekommenderar att läsa dem på engelska. Jag personligen har lärt mig ett helt nytt språk och verkligen förbättrat min engelska under tidens gång. Not kidding. Vill man inte läsa på engelska och känner sig obekväm med det så finns alla böcker förstås på svenska också

Åh, jag vill verkligen att ALLA läser dem! Alla, alla, alla! Man får så mycket mer! DE ÄR SÅ JÄVLA BRA! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar