12 april 2013

En godisfri tjej i ett regnigt Visby

Hej, från ett regnigt Visby! 
Det har varit sol och fina plusgrader i en vecka men idag beslutade sig vädret för att göra en kovändning. Det blåser och regnar från en mycket gråmulen himmel. Man blir ju inte precis pepp på att ge sig ut och promenera. 

Promenaderna har gått bra, likväl mitt godisförbud. Inte en enda godisbit på hela veckan hittills. Så jävla stolt över mig själv! Det har till och med gått lekande lätt. Har varit sugen ibland men snabbt slagit bort tanken, druckit lite vatten eller tagit en kaffe istället. Fungerar fin fint! Hade planer på att unna mig någonting sött nu till helgen men det går så jävla bra utan så jag tänker faktiskt strunta i det. Känns helt meningslöst att "unna sig" sötsaker när det går så jäkla fint detta. Risken är väl då att jag istället får mersmak och faller tillbaka till ruta ett igen och det vill jag för allt i världen inte göra! Och jag menar, come on, what's the point? Godis är kanske gott i någon minut sedan känns det bara helt jävla värdelöst!

Siktar på att klara minst en månad utan en enda godisbit (då menar jag alla typer av sötsaker som bullar, kakor, choklad, lösgodis, allt!). Just nu känner jag mig rätt självsäker, tror verkligen att jag kan klara av det. För första gången på evigheter ger jag mig en klapp på axeln och skiter i att säga "peppar, peppar ta i trä" för jag är övertygad om att detta kommer gå vägen! 

SKÖN KÄNSLA! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar