17 april 2013

Det går segt men det går


Det går satans segt med promenaderna. Jag tar en promenad om dagen, minst, och jag börjar känna på jeansen att det lönar sig (jag kan alltså andas när jag använder dem nu...). Hittills har det varit omkring en halvtimme om dagen som minimum men idag kände jag för att öka lite och köra 45 minuter. Which I did (glömde pausa Runkeeper på ICA, haha) och det gick bra! Big, big, big mistake dock att gå ned till hamnen här i Visby... Ni som någon gång har varit här vet att backen/backarna där är helt sinnessjuka att ta sig upp för. Ner går ju bra men så tänker man ju liksom inte på att man måste upp igen... 

Jag gick omkring 5km idag på tom mage. Not a great idea. Imorgon får det bli en promenad med mat i magen så man slipper yrselkänslorna. Sista biten hade jag lite panik faktiskt och det var riktigt otäckt! Trodde jag skulle säcka ihop där ett tag. 

Jag är i alla fall sjukt stolt över mig själv! Det är så jäkla kul också när man börjar märka av ett resultat. Jackan sitter lösare och jeansen med. I love it! Nu är det bara att fortsätta käka nyttigt, skippa godiset och ta dagliga promenader så kommer jag vara i toppform om något år!

Godnatt på er och ett skepp peppkramar kommer lastat! <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar