24 april 2013

Fuck cancer!

Cancer är hemskt. Unga människor som får cancer är hemskare än hemskt. Det är hjärtskärande, minst sagt, när unga människor tvingas gå igenom denna process och inte veta om de någonsin kommer bli friska eller ej. Att inte veta om man skall få vinna eller försvinna. Jag blir så otroligt ledsen när jag läser om cancerdrabbade. En blogg som speciellt berör är I kroppen min. Läs och bli berörda. 

Jag har en kusin vars dotter dog i cancer endast fyra år gammal. Hon hann inte med mycket här i världen och det gör så ont inombords när jag tänker på detta. Det är så orättvist! En oskyldig liten flicka, endast fyra år gammal, som inte gjort någon ont, som hade hela livet framför sig drabbas av cancer samma stund som hon möter världen... det finns ärligt talat ingen rättvisa. Nu vilar hon i frid och jag hoppas att denna lilla fina flicka har många vänner där hon befinner sig. Hon var söt som socker. 

Jag antar att många redan känner till Ung Cancer, vad de gör, vad de har gjort och vad de jobbar för varje dag. De sliter som djur för att göra livet lite lättare för drabbade ungdomar. Så idag dök jag över en hemsida med t-shirts där alla pengar går till just Ung Cancer. Ni hittar den HÄR. Ni får en snygg tröja samtidigt som ni stöttar en väldigt bra organisation, bättre än så blir det inte. Eller jo, det bästa vore förstås att utrota denna vidriga sjukdom, men där är vi tyvärr inte riktigt än. I framtiden önskar jag i alla fall att det blir till verklighet!

Till dess: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar