31 januari 2014

Pompeii

Längtar ihjäl mig. Kan bli år 2014's ballaste 3D-film. Ser så mycket fram emot Pompeii. Det är verkligen en otäck men ändå så jävla fascinerande historisk händelse. Ni som inte läst om Pompeii får helt enkelt göra det. Tänk att en vulkan kan ödelägga ett sådant stort område. Tänk att det FORTFARANDE finns människor bevarade i de ställningar de befann sig i när Vesuvius drog in över Pompeii... wow! De har hittat människor som omfamnar varandra, människor som sitter med armarna runt knäna, människor som försöker fly och människor som ligger i sina sängar. Förstå så häftigt det egentligen är mitt upp i allt det otäcka!

Historienörden i mig bah skriker. Hoppas att HISTORIEN får plats i filmen också, så det inte bara är action och sånt där... Fast, det kanske inte gör så mycket när man får glo på Kit Harington en stund. Den mannen... waaaaowaooowaaaowww chica waooo waooo! *torkar bort en sträng av dregel ur mungipan*

Pompeii och Boktjuven är de två filmer jag ser absolut allra mest fram emot år 2014. Och Hobbit: There and Back Again, såklaaaaart! Vilken/vilka ser ni fram emot mest? (:

2 kommentarer:

  1. Jag ser oxå fram emot denna, men även "Noah". Den tror jag är fett med ball!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Noah verkar också rätt fet! Den skall jag och Henke se på bio i alla fall. Ääääälskar "effektfilmer" (som jag kallar dem) och jag äääälskar Russell! Kan ju liksom inte bli mer än helt jävla outstanding! ;) Pompeii verkar ju inte komma till Sverige förrän 21 juni. Trodde den skulle komma hit i februari som till alla andra länder. Fett besviken på att Sverige är SIST i "kön"! Hinner ju fan se färdigt säsong fyra av GoT innan jag får se denna film. Tänker fasen inte se den på datorn, denna skall jag se i 3D på BIOGRAFEN! Sådeså!

      /tjurig chey

      Radera