5 januari 2014

Dolce Gusto: Mini Me

I mellandagarna blev det en tur till Norrköping. Jag hade länge gått och suktat efter en kapselmaskin. Det absolut första jag ser när vi kliver innanför MediaMarkts portar är, just det, kapselmaskiner. I drivor! I alla möjliga modeller och prisklasser. Halva priset på en del av dem. Gick nonchalant förbi. "Har inte råd..." Tio minuter senare: "men... jag ska ju faktiskt sluta röka, så, jag kanske har råd..."



Det hade jag tydligen för Dolce Gustos maskin Mini Me fick följa med hem. Älskar rea! Och vilket fantastiskt kaffe jag dricker nu. Det känns helt otroligt lyxigt att sitta här vid datorn och göra en cappuccino bara sådär. Billigt är det kanske inte, men det känns helt okej att unna sig några koppar kaffe nu när jag slutat röka. 



Det enda som sved lite i plånboken var kapselhållaren för 249 spänn. Den är ju nödvändig dock. Och faktiskt rätt snygg, om jag får säga mitt. Blir så fint med alla olika färger på "locken". 

Cappuccino och Latte Macchiato Vanilla är hittills mina två favoriter. Mocha är också farligt god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar