8 januari 2014

Milstolpe

En vecka rökfri. Milstolpe nummer ett är nådd! Idag har jag inte tagit en enda snus. Dag fyra tog jag två, dag fem tog jag en och dag sex tog jag också en. Inga som helst abstinensbesvär idag (7 januari alltså) om man bortser från att jag haft lite svårt att sova men samtidigt varit sjukt trött. Fick två timmars sömn inatt och hade körlektion i morse... Konstig kombo att vara trött och inte kunna sova men tydligen är det inte helt ovanligt. 

Tankar når mig fortfarande spontant, såklart. "Happ, dags att gå ut och röka!" har varit en återkommande grej idag. Konstigt egentligen med tanke på att abstinensbesvären inte ens existerat idag. Ett tydligt tecken på att man matat kroppen med nikotin i överflöd alla dessa år. När jag rökte så rökte jag inte för att kroppen skrek, utan för att hjärnan så gärna ville suga i sig gift. Så himla knas! Så himla dumt!

Jag är så glad att det går så bra för mig och hoppas att det fortsätter såhär. Visst, jag kommer säkerligen behöva genomlida diverse jobbiga situationer och fightas med mig själv, men det är jag ju beredd på. Är förvånad över hur otroligt jävla lätt det faktiskt gått hittills. Nästan så att jag inte tror att det är sant. Och det kanske det inte är heller. Kommande tid kanske blir värst, vem vet. 

Men en sak vet jag: detta är mitt livs bästa beslut. Punkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar