27 januari 2014

My glass of coffee

Jag ä-l-s-k-a-r(!) glas och koppar och sedan jag köpte min kapselmaskin har "besattheten" blivit ännu värre. Jag har i och för sig inte köpt så mycket glas. Delvis har jag letat fram gamla glas i skåpen här som inte används. T.ex. jättefina Mickey Mouse-glas som bara står och dammar! De betydde mycket för mig som barn så de är roliga att ha framme igen. Resten har jag fått av Henke och morsan.

Keep calm- och appglasen är från ICA Maxi. Supercharmiga! (P.S. nästa gång kanske jag skulle använda mitt filter till kameran för att slippa blänkränder. Skitirriterande men orkade fan inte ta om bilderna, haha! D.S.)
Jag dricker helst mitt kaffe och té i glas. Det känns mer exklusivt, på något vis. Hjärnspöken. Men så är det i alla fall! Glasen nedan är en "födelsedagspresent" som mamma gömde i sin bokhylla, framför alla böcker. Japp, inte bakom, framför! Hon svor rätt bra när jag hittade glasen kan jag säga. 

De är från ICA Maxi och jag älskar dem! Dreglade över dem när de kom till butik men hade inte råd just då, så jag blev skitglad när jag kom hem från Gotland och hittade dem i bokhyllan (supergömda) Jag är en jävla sucker för retroplanscher och gammal reklam. Älskar, älskar, älskar och ser hur mitt framtida hem är fullt av sådant. Allt från glas till burkar till fina tavlor. Henke får helt enkelt bara acceptera att det är så det är... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar