25 augusti 2013

The Paradise


Åh, jag är född i fel tid, fel århundrade. Jag känner verkligen så när jag ser serier som Downton Abbey och Mr. Selfridges. Eller, som min senaste favoritserie: The Paradise. Sänds 21.00 varje söndagkväll på SVT1. Idag sändes avsnitt sex av åtta. Det är fina 55 minuter man får njuta av. 

Alla fantastiska kläder, alla förlegade uttryck och benämningar, ett sådant vackert språk, intrigerna, kärleken, hatet... wow! Man vill ha mer! Man dras med, man vill vara där, på gott och ont! Man vill matas, matas, matas! Mer mer mer! Och ni skall ju inte tro att jag orkar vänta till nästa söndag med att se nästa avsnitt. Nä... 

Älskar ni engelska kostymserier skall ni helt klart ta er tiden att se denna. Själv är jag, som ni kanske redan har förstått, trollbunden till max.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar