25 augusti 2013

Shopping, shopping, shopping!









































Jag förstår om ni inte tror mig när jag säger det, eftersom det egentligen är för bra för att vara sant, men dessa två par skor gav jag 600:- för. TILLSAMMANS! Ni skall bara veta hur otroligt länge jag har letat efter ett par från Björn Borg i min storlek! De har alltid varit slut på rean eller så har de varit alldeles för dyra. Dessa gav jag 199 spänn för i fredags. Halva rea-priset på Scorett Outlet i Vingåker. Så.jävla.schnigga! Och bekväma. 

Idag for vi dit igen då jag ville dränka mina sorger i lite shopping. Henke åkte hem till ön idag nämligen. Hittade då dessa boots från Vagabond. De är SÅ snygga! Perfekta höstskor men även till vintern med ett par raggisar. Dessa kostade egentligen 899:- men jag fick dem för 399:- då någon ställt dem på REA-hyllan och bytt prislapp i. Sjukt att folk gör det, men JÄVLAR så schyst av Scorett att ge mig dessa till REA-pris i alla fall. Det är sannerligen vad jag kallar service! Synd bara att de skall behöva stå ut med idioter som byter prislappar mellan olika skor för att komma tillbaka senare och köpa dem billigare. Expediten sa att det händer lite då och då att folk kommer till kassan med Lacosteskor för "200 kronor". Pyttsan liksom... Det finns sannerligen puckon till allt! 

Utöver skorna fick jag med mig en tisha från Cheap Monday och en Pippi-tröja (ÄNTLIGEN!) hem. För första gången någonsin har jag handlat kläder jag faktiskt verkligen tycker om på Factory Outlet. Annars har allt alltid varit antingen för smått, för fult eller svinbajsdyrt. 

Sjukt vad kläder av det mest simpla slag kan kosta förresten... Hittade ett par mjukisbyxor från Tiger för 800:-, OUTLETPRIS! Innan hade de kostar 1600:- Not kidding... Vem fan köper sådant?!?! Idiotiskt om ni frågar mig... 

Nåväl. Nu har jag skrivit en hel uppsats om två par skor, typ, dags att ge sig ut i det fina vädret, läsa och njuta av den lilla sol vi har kvar i Sverige. Tjohej! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar