1 augusti 2013

Testar stjärnfilter



Hoho, skit på linsen ser jag! Dags att ta fram rengöringspapperet och gnugga lite skulle jag tro!







































Ikväll tog jag arslet ur vagnen och gav mig ut på gatan för att ge stjärnfilter + stativ en chans. Någonting jag har haft tankarna på att göra hur länge som helst nu. Så idag var det dags. Och jag är skeptisk. Visst är det ett roligt filter men knappast det filter av de jag köpt som kommer slitas med hälsan, om man säger så. Ärligt talat så känns detta filter lite... tillgjort? Jag är mycket för det genuina och naturliga. Jag vill att det jag ser också skall synas genom linsen. Därav min skepsis mot detta filter.

Däremot skulle jag gladeligen ge mig upp på ett berg en gnistrande, iskall och stjärnklar vinternatt med stativ, kamera och stjärnfilter. DET kan definitivt vara någonting inför vintern! Eller kan, det ÄR någonting att tänka på när kylan faller på och natthimmelen blir sådär otroligt jävla supervacker som den bara blir i ett iskallt vinterlandskap! Drömmen vore nog att få ta dessa bilder någonstans uppe i Norrland. 

För övrigt är jag fruktansvärt nöjd med min kamera. Den levererar verkligen! Nu skall jag bara lära mig alla funktioner och inställningar utan och innan så kan nog detta kunna bli riktigt jävla bra! Så kul! (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar