7 augusti 2013

Tecknarkväll med älsklingen!

Henke är ett jävla as med blyerts! Känner mig mobbad när jag sitter bredvid och verkligen försöker, haha!























Idag bestämde jag mig för att börja teckna lite smått så jag och Henke hade en "tecknarkväll" framför TV:n. Det var herrans många år sedan jag tecknade sist. Typ åtta år sedan, skulle jag tro. Då använde jag bara blyerts och gjorde självporträtt. Jag är en riktig jävla noob men gud så kul det är! Trots att resultatet inte blir speciellt bra så är det ändå roligt att se hur någonting växer fram och att det gör det genom mina händer. Himla häftigt faktiskt! 

Så min första teckning fick bli en "sugar skull" (tack Zarah-Lou för den rätta benämningen) och jag tycker den är helt okej (skitnöjd med tandraderna). För att vara min första alltså. Såhär i efterhand hade jag gärna ändrat lite färger, bytt plats på andra färger och lagt till lite andra detaljer, men det finns mer tid till det. Imorgon tänker jag göra en till! Kanske i blyerts med fler detaljer och lite skuggor.

KULKULKUL! Dags att se senaste avsnittet av Dexter för att sedan snutta kudden. Imorgon börjar nämligen skolan for real! Godnatt peeps! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar