25 augusti 2013

För här kommer alla känslorna på en och samma gång.

Just nu är jag: 

- förälskad i Bastille och deras platta "Bad Blood". Jag vet inte riktigt hur jag skall beskriva min kärlek med ord, men det är någonting alldeles speciellt med dessa Londongrabbar. De får mig att rysa utmed hela ryggraden med sin musik. 



- lite nere, faktiskt. Det känns himla jobbigt att Henke lämnat fastlandet för i år. Just ovissheten; när kommer vi ses igen? Det svider så mycket att jag bara vill klia till dess att svedan är borta och jag slipper känna. Gissa om det känns konstigt att sitta här framför skärmen utan någon bredvid sig. Det här att älska någon av hela sitt hjärta på avstånd, det är smärta identifierat. Ingenting jag skulle önska ens min värsta fiende.

- exalterad över resan till Dublin. Imorgon är det en vecka kvar till vi bär oss av. Ser verkligen fram emot att få komma bort, om så bara i fem dagar. Det ska bli skönt. 

- trött. Att stiga upp vid 07.00-08.00 är egentligen inte "my cup of tea". Även fast jag tycker att jag sköter mig rätt fint. Har försovit mig en morgon. Henke råkade liksom stänga av alarmet på min iFån istället för att snooza. Och snooza, DET är jag grym på! Tragiskt att man inte kan sova längre än nio på helgerna. Man blir liksom skadad av att gå i skolan. Trött vid 23 är man också. Inte riktigt likt mig.

- himla sugen på att glida ned till simhallen! Tråkigt nog har de stängt på måndagar för föreningsbad så jag får hålla ut till på tisdag. 

- fascinerad och förvånad över hur jävla talför Jonas Gardell faktiskt är. Läser just nu "Torka aldrig tårar utan handskar: 1. Kärleken" och är fast. Den boken håller nog inte mer än max två dagar till. Kanske att jag till och med hinner läsa ut den nu under kvällen. Den är så bra att man inte vill lägga ifrån sig den. En riktig bladvändare med andra ord. Vilket geni! Vilken människa!  

- sugen på minimorötter, så nu tänker jag slänga mig på sängen med en påse sådana, boken, Bastille i högtalarna och en flarra Coca-Cola. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar