17 september 2012

Sons of Anarchy


Har precis sett färdigt säsong tre av Sons of Anarchy. Och ärligt talat nu: jag är kär. Och förvånad. Frustrerad, spänd och exalterad. Kär för att det är en sådan fantastiskt bra serie som definitivt förtjänar mer än 8.7 i betyg på IMDb, för den är verkligen helt jävla underbar! Just nu ligger den 3:a på min lista efter Game of Thrones och Dexter. Helt klart!

Förvånad därför att jag aldrig i min vildaste fantasi kunde tro att JAG, av alla människor, skulle fastna för en serie om bikers. Det trodde jag verkligen inte, på riktigt. Men det har jag! Har alltid tyckt att bikers är sjukt töntigt, men denna serie är så jävla genialt uppbyggd och alla intriger är så jävla spännande att man skulle kunna dö lycklig efter att ha glott på ett avsnitt.

Frustrerad, spänd och exalterad är jag därför att det fortfarande finns säsonger kvar att se. Det finns så jäkla mycket att ta av, så mycket som är olöst. Fan, jag älskar denna serie! Och jag älskar att jag fått upp ögonen för någonting jag aldrig trodde att jag skulle ens gilla lite. Tycker alla skall se denna serie, om det finns tid över, för den kan sannerligen vända vilken "hater" som helst. Nästan, det är jag övertygad om.

Och att huvudrollen, Jax (Charlie Hunnam), är galet läcker gör inte heller serien sämre! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar