3 september 2012

Nattstudier & nyfärgat hår

Satan i gatan som jag fastnade med uppsatsen förut. Somnade på soffan och vaknade först två timmar senare med världens vidrigaste nackont. Har hört att min soffa inte är anpassad för sömniga studenter... 

Men jaja, skall snart ge uppsatsen en chans till. Får jag inte till någonting ikväll blir jag på riktigt tokig. Måste verkligen komma igång, på tisdag skall ju skiten vara färdig. Tror jag har en god chans just nu. Såg på nyheterna tidigare ikväll tillsammans med mamma och pappa. Kom på mig själv med att reagera starkare på ett inslag om giftiga lågenergilampor än misshandlade kvinnor i Indien. Just då förstod jag ju givetvis inte mina reaktioner, men när jag kom på det såhär i efterhand så kändes det liksom... vidrigt. Sedan började jag fundera på varför jag hade reagerat så som jag gjorde, varför giftiga lågenergilampor skapade en diskussion i familjen medan kvinnan från Indien "kändes ointressant". Har en liten teori om att det som ligger nära en själv och sin egen omgivning skapar en större reaktion, vad det än handlar om egentligen, än någonting som finns långt bort, som inte går att ta på. Fick massvis med idéer till uppsatsen efter det, känns riktigt gött samtidigt som det känns riktigt vidrigt att tankarna går så som de gör kring olika nyhetsinslag. 

För att föra tankarna åt annat håll, så jag faktiskt kan få någonting gjort när det väl gäller, drog jag i ny färg i håret. Och gosh, som jag önskar att håret hade varit liiiite ljusare innan jag la i en kopparröd! Visst, jag är grymt nöjd, men de blonda slingorna jag hade innan fick en sådan extremt fin färg! Nu syns ju visserligen inte färgen på bilden riktigt, trots att den inte är redigerad... Men nu är jag rödlätt med kopparröda slingor, riktigt schniggt!

Nu är det dags att skriva uppsats! JA, NU JÄVLAR JA! *suckhjälpfanhelvetes*

WHERE THE FUCK DID MY ÖVERLÄPP GO?! Hej, redhead & torr näsa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar