5 september 2012

I'm on a boat!

Är så himla glad och hungrig just nu! Resan till Stockholm gick skitbra. Var helt underbart lugnt och folktomt på tåget, så jag slapp hög puls och svettningar. För det är min reaktion på stress. Säkerligen många andras också. Det är ju så vidrigt när man blir sådär svett på överläppen och bara... usch! Så det var en befrielse att få känna lugnet, för en gångs skull. Möttes av ett Stockholm som också kändes rätt harmoniskt. Springet i tunnelbanan var inte alls lika häftigt som det varit vid mina övriga besök. Förutom mitt spring då, eftersom bandet till min väska gick sönder, haha. Sist men inte minst gick bussresan från Stockholm till Nynäs också bra. 

Men fan, ärligt talat nu... vad är det med en del människor? En snubbe som satt snett framför mig slängde upp sina skitiga skor ovanför huvudet på kvinnan som satt framför. Och så satt han och bredde ut sig med benen över två säten, med fötterna dinglandes i luften ovanför den stackars kvinnan. Vad fan är det? Får man inte lära sig någon vett och etikett när man är yngre? Hade det varit en femåring hade jag förstått, men nu var det faktiskt en kille på säkerligen 20+! Blev så förbannad och glodde på honom en stund, för att markera att det inte är okej men jag tror inte meddelandet gick fram för han satt kvar i sin position till dess att bussresan var över. Orkade inte tjafsa heller.

En del är fan inte riktigt kloka! 

Nåväl, resan går bra i alla fall och jag hade inte kunnat tro innan att det skulle gå så smidigt som det faktiskt gjort hittills. Att gå av båten och vänta på bagaget är sista etappen och såvida de inte slarvat bort min stora väska (på typ 20kg?) så är jag riktigt, riktigt nöjd! 

Nu skall jag försöka ta och göra magen nöjd också. Dags att bege sig till restaurangen och köpa någonting gött att tugga på, är verkligen utsvulten. Hörs senare eller imorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar