11 september 2012

En bra dag!

Detta har varit en bra dag! Har tagit två promenader, käkat hemgjorda hamburgare som blev helt jävla gudomligt goda och verkligen skrivit sjukt bra grejer i min uppsats. Har kommit igång rejält och planerar (nej, jag VET) att den skall vara färdig under morgondagen för att sedan skickas in till lärarinnan. Det bästa med uppsatsen är att jag i princip inte använt några källor utan skrivit utifrån mig själv och mina upplevelser/erfarenheter av media. Vet inte om en uppsats kan bli bättre än så, när man verkligen använder egna ord och inte hakar upp sig på ren information.

Skall bli intressant att se vad morgondagen bjuder på. Att få uppsatsen färdig och inskickad kommer verkligen innebära att ett ton lättar från mina axlar. Har dragits med den så länge och mått så dåligt för att jag fastnat så hårt och inte kommit någonstans. Ser fram emot att få trycka på "skicka" mer än någonsin. Skall även försöka hinna med en längre promenad imorgon. Känner hur satans rastlös jag blir numera om jag inte får röra mig ordentligt under dagen. Dessutom verkar det ge utdelning, trots slarv sedan jag kom till Gotland (slut på det nu), för mina jeans har blivit lite större kring magen och the fläskröv.












































Det kommer kräva en jävla massa mer än långa promenader för att gå ned till min målvikt, men det är i alla fall en satans bra början kombinerat med besök på gymet de veckor jag är i Katrineholm. Jag tänker ofta, eller hela tiden, på hur otroligt befriande det vore att få ta av sig den här fläskdräkten. Hur jävla skönt det vore att ha gymbesök och dagliga promenader som rutin. Det enda som egentligen oroar mig när det kommer till att gå ned i vikt är just maten. Kan hålla mig ifrån godis och andra onyttigheter, men när man är här på Gotland eller hemma så är det grymt svårt att få in riktiga rutiner när det kommer till måltider.

Visst, hemma får jag lunch och vill jag kan jag alltid laga till någonting själv på kvällen, men jag kan inte direkt välja själv vad jag skall stoppa i mig. Det enda jag kan göra egentligen är att begränsa mitt matintag, men det känns risky med tanke på hurdant det har gått förr. Vill liksom inte riskera att hamna i ätstörningshelvetet en gång till. Vet hur äckligt dåligt jag mådde då och hur oroliga de i min omgivning var. Vill varken utsätta mig själv eller andra för det. Vill heller inte "pracka på" mamma och pappa att köpa speciell mat p.g.a. mig. Fastän jag vet att de också skulle må bra av att äta nyttigare så är de ju vana vid den mat som de lagat i alla år och en sådan vana är extremt svår att bryta.






































Så vad fasen gör man? Här på Gotland är problemet inte onyttigt käk utan mer det faktum att vi brister i rutinerna. Jag äter en gång om dagen(!) vilket inte är bra över huvud taget då jag behöver få i mig mina 1450 kalorier via bra mat, inte ett mål mat om dagen och onyttigheter i övrigt, för att gå ned i vikt. Och allt handlar om pengar... Hade jag och Henke haft råd med tre mål mat om dagen (frukost, lunch & middag) och mellanmål så hade vi liksom fixat det, men det har vi inte eftersom jag ligger på noll spänn i månaden just nu.

Fuck, alltså jag är sjukt motiverad att motionera och gå ned i vikt, samtidigt så blir jag satans orolig över allt det här med maten. Får lite ångest när jag rör mig så mycket men missköter mina måltider. Önskar jag kunde trolla fram pengar bara sådär poff... Men det kan jag inte.

Men men, vad fan, det är bara att försöka hänga i och göra det bästa av situationen. Nu har jag skrivit en hel uppsats som ingen har orkat tragla sig igenom, dags att slänga sig i sängen och förbereda sig för morgondagen. När jag går och lägger mig imorgon skall jag vara svintrött efter all motion. Då jävlar!

Godnatt! (och grattis om du mot all förmodan läser detta)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar