15 juli 2014

Väntan


Nu tror jag bestämt att den värsta "chocken" har lagt sig en aning. Nu hinner istället verkligheten ikapp. Har de senaste dagarna suttit med mobilen konstant och sökt lägenhet efter lägenhet efter lägenhet. Tror jag har sökt 27 stycken bara hos Gotlandshem. Det skall bli så mysigt och kul med en egen lägenhet så ni anar inte, men den här ovissheten innan man faktiskt fått klartecken från en hyresvärd är hemsk. Det vore så himla skönt att få det färdigt så jag kan slappna av och fokusera på annat. Få längta istället för att känna sig stressad. 

Men sedan har jag noll tålamod, vilket såklart bidrar till min känsla av stress (tack mamma, för att jag fick ärva den genen). Jag vet om att en lägenhet kommer stå redo för inflyttning där i augusti, det är jag inte det minsta orolig för. Men just det här att faktiskt hitta en lägenhet, skriva ett kontrakt och veta att ja, jag har ett hem i augusti, det är viktigt och vore så himla befriande för min del. 

Någonting jag dock i princip gett upp på är att hitta en större lägenhet än de där bunkrarna på 18kvm. Har nog insett nu ikväll att chansen att få en sådan är minimal. Den lägenhet jag velat ha från första början kan jag bara glömma, de verkar fullsatta redan. Istället lägger jag mitt hopp på en lägenhet med utsikt mot hamnen, med egen balkong och hela köret. Tråkigt nog är väl chansen minimal även där, men en gnutta hopp har jag åtminstone kvar. 

Var jag än hamnar så ser jag väldigt mycket fram emot att för första gången någonsin faktiskt få INREDA (så gott det går åtminstone) en helt egen lya! Tidigare har vi ju varit två som fått bestämma. Det känns himla lyxigt måste jag säga, att få bestämma själv vad som skall stå var. Shoppingen är i princip redan färdig. Det är diskställ, kastrull, stekpanna och knivar som fattas. Sedan är jag redo att inta framtida lägenhet! 

CAN'T FRIGGIN WAIT! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar