23 juli 2014

Just nu!

Ja, det var ett tag sedan jag uppdaterade med faktisk text nu så jag kör en "just nu" dagen till ära. Just nu:

- Är det väldigt varmt. Skall tydligen kunna bli 34 grader på fredag. Sommaren är vacker men den är allt annat än behaglig eller mysig 11.00-22.00. Då ligger jag allra helst på soffan och funderar på om man skall ta upp den där boken som ligger bredvid och riskera att svettas ihjäl bara av den lilla rörelsen, eller om man helt enkelt bara skall ligga är och se upp i taket. Eller på TV:n, om man har kraft att vända sig på sidan det vill säga. Jag överdriver inte alls... 

- Är jag himla förväntansfull inför den 20:e augusti. Då skall nycklarna till lägenheten hämtas hos Gotlandshem. Livet! Skulle jag få välja hade jag allra helst flyttat med en gång. Längtar verkligen! 

- Är jag sjukt imponerad av CSN. Tyckte jag tog en risk när jag skickade in min ansökan via post till dem. Men tji fick jag, en dag senare plingar mobilen till och beslut finns att se på hemsidan. SÅ skönt! Nu är allt färdigt inför augustis flytt och terminsstarten i september. Ni kan ju tro att jag är avslappnad!

- I morse var jag dock inte speciellt avslappnad. Körlektion. Den första efter fem månader långt break. Det var knaggligt men min körlärare är så jävla grym så till slut kunde jag slappna av och bara köra. Där kan vi snacka om att rätt person har rätt jobb. Kan inte tro att det finns en bättre körlärare någon annanstans! Bäst är han!

- Är jag så himla kär i Macbook. Japp. Så enkelt är det: I'M IN LÖVE! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar