24 juli 2014

Ms. Sjuktjävlaparanoidochnoggrann

Skulle jag få välja en sida hos mig som är väldigt positiv men samtidigt lite smått jobbig, skulle det vara min försiktighet med prylar. Jag har alltid varit extremt noga med att mina teknikprylar skall hålla så länge som möjligt. Kameran har alltid varit min lilla bebis och fått den absolut bästa vård man kan ge, men nu har jag förmodligen nått "toppen av isberget" i och med att jag köpte Macen. Igår spände jag seriöst fast datorväskan med bälte i bilen. JA, MED BÄLTE?! Jag putsar och fixar, har den alltid i väskan när den inte används, laddar bara när batteriet är slut o.s.v. Jag skulle aldrig någonsin få för mig att lämna varken kameran eller Macen i bilen. Nevur. 

Och skall jag vara ärlig tror jag aldrig någonsin denna sida hos mig kommer försvinna. Det är positivt, men samtidigt jävligt jobbigt att gå runt med känslan att alltid behöva vara så jävla noggrann och liksom ha koll. Kan inte riktigt förklara.

Men så har jag aldrig någonsin fått en spricka i en skärm på varken mobil, dator eller kamera heller. Jag har i princip aldrig tappat någonting av större värde i golvet eller fixat till snygga repor. Mina prylar håller helt enkelt och det är jag väldigt glad för. 

Kan ju dessutom bara föreställa mig hur jag kommer bli som mamma... men den tanken får nog sättas på "hold" ännu några år. Får oroa mig för det senare. ;)

Har ni någon egenskap hos er själva som känns väldigt positiv men samtidigt lite smått påfrestande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar