23 mars 2014

Vikings

Jag befinner mig just nu på en ö. Det fick bli en spontantripp till Gotland och karln min. Helt underbart skönt faktiskt. Vädret här känns i princip exotiskt jämfört med det vi har hemma. Varmt och skönt helt enkelt. Till och med när det blåser! Gud vad jag vill bo här. Vill, vill, vill! 

Men men. Till någonting helt annat: Vikings. Jag vet att jag har skrivit om denna serie förr men då var jag inte lika exalterad som jag är nu. Vi började titta på Vikings dagen efter premiären men av någon anledning slutade jag (vi) se serien. Förmodligen för att vi ville se den tillsammans men så fanns det inte tid och så glömdes den bort. Nu har vi återupptagit tittandet och herregud... vilken underbart jävla fantastiskt bra serie! 

Vi har precis sett senaste avsnittet på säsong två och Henrik utbrister: 

"Frida, fattar du hur bra det här ääääääÄäÄäÄr?! HERREGUUUUUD!!! Frida, FATTARU ELLÄÄÄÄÄ?!?!" 

Helt lyrisk. Och jag håller med. JAG FATTAR! För det är såååå braaaaa! En serie som ALLA borde se. Dels för att det är en del av vår nordiska historia och sedan såklart för att det är en sjuhelvetes bra serie. Simple as that! Detta har kommit att bli en favoritserie tillsammans med GoT. Jag är helt förälskad! Jag älskar den nordiska mytologin som är en tydlig del av serien. Jag älskar krigstörsten. Intrigerna. Kärleken som genomsyrar hela serien. Allt! Allt, allt, allt! 

Nu får vi vänta till på torsdag innan nästa avsnitt släpps. Till dess får någon annan serie på HBO Nordic hålla oss underhållna. Fortsätter nog på True Detective som känns väldigt lovande såhär efter några avsnitt. Dessutom är det en serie som fått lika högt betyg på IMDb som Game of Thrones. En serie med ett sådant betyg ser jag GÄRNA! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar