12 mars 2014

I min sminkväska

Ja, alla bloggerskor har gjort den. Så varför inte jag? I min sminkväska hittar man inga dyra grejer men jag sminkar mig sällan. När jag sminkar mig tycker jag om att leka med skuggor, kanske inte så mycket med färg. Svart, brunt, metallic, nudefärgat, guld och silver är min kopp té!

Hoho, snyggt att visa upp en i princip urklämd ansiktskräm från Weleda. Denna är helt jävla otroligt bra! Morsan introducerade mig till denna. Tidigare stod den alltså i hennes toalettskåp, nu ligger den i min necessär. Vill inte använda någon annan! Mamma tyckte den var sådär, tänk så olika vi är (mamma vet inte vaaad hon snackar om)


Detta är mer eller mindre det jag använder som bas. Infallible från L'Oréal Paris är den bästa jäkla foundation jag ägt någon gång. Dessutom har jag ÄNTLIGEN hittat rätt "färg". Fick fantastisk hjälp av personal på Åhléns. Fick en hel sminkning och förstod äntligen hur en bas SKA se ut. Har alltid tyckt det varit sååå svårt att hitta en bra foundation, allt har känts fel, men nu äntliiiigen! Bronzingpudret använder jag om jag skall sminka upp mig lite extra, samma sak med concealern från Nouba. Sedan vill jag slå ett slag för Åhléns foundationborste, jäääääklar så bra den är! Hade en likadan från H&M tidigare men denna är mycket enklare och skönare att jobba med! 

Favoritmomentet! Jag älskar att arbeta kring ögonen! Kan stå hur länge som helst och bara gnugga för att se hur nya skuggor växer fram. Älskar paletterna från Nouba. De har sådan glansig och djup färg och de är väldigt enkla att arbeta med. Men. Meeeeeen! Min ABSOLUTA favorit: L'Oréal Paris ögonskugga Goldmine. Wooooo! Vill ha varenda ögonskugga i hela serien (Infallible) men de är aningen för dyra. De går loss för omkring 115 spänn styck. Endless Chocolate SKA jag ha i min sminkväska snart i alla fall. 

Nu har jag ju inte plattången i sminkväskan precis, men jag är bara tvungen att rekommendera er! Denna plattång från Lanza, outstanding! De är inte bara helt otroliga på hårvård alltså. Detta är den absolut dyraste plattången jag någonsin ägt men den gör ett skitbra jobb! Håret blir verkligen platt och man känner att det inte sliter. Färre drag = mindre slitningar på topparna = mindre behov av klippning. Så det där dyra priset spelar egentligen mindre roll när man får så otroligt mycket tillbaka. Dessutom kan man skapa jättefina lockar om man har lite längre hår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar