11 mars 2014

I'm alive!


Plugg, plugg, plugg. Det är i princip det enda som rör sig i mitt huvud just nu. Det och att försöka ta vara på den tid jag får med Henke. Imorgon åker karln hem till ön igen. Jag avundas honom, hade mer än gärna följt med och tillbringat några veckor i Visby. Underbara Visby! Men men, jag får försöka påminna mig själv om att jag pluggar för att kunna skapa en framtid tillsammans med Henke. Att det är värt det. Och det är det ju såklart. Dessutom går plugget riktigt bra, fastän det är något flummigt och invecklat. 

Samtidigt som jag nu kämpar på med vuxenstudier skall jag orka fokusera på körkortsteorin. Jag är färdig för uppkörning, kör riktigt jävla bra och säkert nu. Men teorin... det är ju en annan femma det. Jag tror definitivt att jag skulle kunna klara av teorin om jag bara HADE TID att sätta mig ned vaaaarje dag i låt oss säga två veckor. Men det är SÅ svårt just nu. Sedan skall jag lyckas klämma in ett pass på gymet någonstans också. Många bollar i luften. 

Nåväl, tillbaka till internationell ekonomi. Världsbanken, globalisering, fattigdom o.s.v. Samtidigt är jag sååå sugen på att glida ned i sängen igen, där Henke ligger och snarkar... Vill ocksåååå sova! *gäsp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar