17 december 2013

Snart.

Snart är skolan slut. Imorgon har jag en lektion på schemat och skulle jag få gissa tror jag det är den sista i år. Skönt? En aning va! Jag har haft skitkul denna termin. De kurser jag gått har varit otroligt intressanta och faktiskt otroligt mycket roligare än vad jag föreställt mig innan. Så visst, jag kommer förmodligen sakna de underbara lärare och lärarinnor jag fått chansen att undervisas av, men det ska bli så otroligt skönt att få gå på jullov. 

Att inte behöva stressa.
Att inte plötsligt få sådan jävla panik över någonting som har en deadline. 
Att inte behöva kliva upp halv sju varje morgon utan faktiskt få sova hur.länge.jag.vill! 
Att få sova tillsammans med Henrik.

Allt ska bli så jäkla underbart härligt. Åtminstone till dess att stressen över att inte ha ett jobb kommer och biter mig i röven istället. Men, till dess ska jag bara försöka njuta av julen. Insupa varenda liten ledig minut eftersom de där minuterna är guld värda. Vareeeenda liten en! 

Nu siktar jag mot högre studier! 

Det har varit ett bra halvår. Är så stolt över mig själv att jag äntligen fixat detta! Så otroligt, otroligt pepp! Det firar vi med en Paradisask och lite slutspurtsplugg. Redovisning imorgon. Är inte ett dugg nervös...

(who am I kidding? Skitnervös.)

(alltså verkligen skitnervös som i skitskitnervös)

Wish me luck! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar