27 december 2013

Årsresumé 2013

Tänkte försöka knåpa ihop en typ årsresumé av 2013. Den är inte speciellt detaljerad och den är inte heller i ordningsföljd, men den ÄR i alla fall! Enjoy!

Min första bild med zoomobjektivet och kameran!


Skaffade min Canon EOS 600D. Ett av mina absolut bästa köp någonsin. Har haft mycket kul med kameran i år och, som ni läst tidigare, så är det dags att skärpa sig till 2014. Kameran skall få följa med överallt och jag skall lägga ned mycket mer tid på min kreativa sida. 

Återupptog tecknandet. Någonting jag sysslade mycket med när jag var tonåring. Då var det det bästa jag visste. Idag sätter jag mig ned lite då och då för att låta mig själv sväva iväg till fantasilandet långt, långt borta. Avslappnande och otroligt kul!

Började plugga till körkortet. Äntligen! Inte en enda dag för sent. Det blev en liten sänka där i oktober men nu är jag på't igen. Motiverad som aldrig förr. Har inte varit helt lätt att kombinera körkortsteori, bilkörning och vuxenstudier men nu flyter det på! Hoppas på att ha lappen tidigt 2014!


Went outside my comfort zone och färgade håret rödskrikorange... Trivdes förvånansvärt bra i det men jäklar vad jobbigt det var att underhålla. 

Tillbringat tid med underbara E & M. De har helt klart huvudrollen i några av mina absolut bästa dagar år 2013. Energiknippen! *heartie*

Varit på ön en del. Om man tänker bort den här biten att det suger rätt rejält att bo så långt från Henke, så är det verkligen helt rätt plats han har hamnat på. Gotland och Visby har en sådan speciell atmosfär på något vis. Det är en annan luft man andas, en annan mentalitet man möter på i kontakt med andra. Kärlek, kanske man skulle kunna kalla det. Skall vi döpa Gotland till "Kärlekens ö" kanske? Det tycker jag låter som ett rättvist namn. Fy vad jag hoppas på att hamna här HT 2014!



Varit i Dublin med farsan och syrran. En helt underbar stad! Helt underbara människor. Så glada, tacksamma, ödmjuka och tillmötesgående. Alltid med ett leende på läpparna och en jäkla serviceanda. Att sitta på en pub vid midnatt en helt vanlig tisdag, lyssna på Irländsk folkmusik, på Irland, i Dublin, det hade jag aldrig kunnat tro att jag skulle göra för några år sedan. Älskade det och ser fram emot att få landa där många, många gånger i framtiden. Saknar! 

Besökt Kolmården för första gången. Helt galet egentligen att man inte varit där tidigare. 23 år gammal och har alltid bott så otroligt nära. Det var en av de bästa dagarna under 2013. Mysigt som fan, otroligt fint sällskap och djur! Det blir knappt bättre än så i lilla Sverige. Kärlek!

Förlorat en älskad vän. En vän som jag vuxit upp med och som jag tänker på varje dag. Älskade, älskade Zingo (grinar som en unge). Hoppas du har det fint där du är nu. Du är saknad och för alltid älskad, kompis! 

Vunnit en vän. Zac kom till oss och fyllde upp en del av det tomrum som gjort så ont. Idag är Zac min absolut bästa vän och vi har ett sådant otroligt starkt band. Jag uppskattar honom varje dag, visar att han betyder så mycket för mig, och jag tror verkligen att han känner det för han ger så otroligt mycket tillbaka. Fina, fina, fina, fina Zac! Jag önskar du hade fått träffa storebror Zingo för jag är säker på att ni hade fastnat för varandra. *heartie*

Läst årets i särklass bästa bok. Enough said. 

Tjejweekend i Stockholm med syrran och morsan. Någonting vi måste göra om framöver. Himla mysigt och kul att vara bara vi! Love you! 

Bild lånad av Nenne! 
Sett Avicii live! Så.jävla.bra! Vill igen och igen och igen. Bråvallafestivalen var bara så jävla bra. Fick träffa Nenne, fick en ny vän! En riktig vän som jag uppskattar något så sjukt mycket. Hon är vettet, humorn, allvaret, klokheten, ödmjukheten, hjälpsamheten och glädjen personifierad. Otrolig tjej med MYCKET stort hjärta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar