25 december 2013

Nyårslöften

Jag har ju egentligen varit lite anti det här med nyårslöften men i år känner jag att det fan är dags att skapa några på riktigt. Och hålla dem, förstås. Någonting måste göras för just nu förstör jag mig själv mer och mer för varje dag som går. Så här kommer de: 

- Sluta röka. Absolut prio nummer ett. Har rökt alldeles för länge och är så otroligt jävla trött på det. Man mår bara dåligt. Bara, bara, bara dåligt. Dags att sluta tänka kortsiktigt, dags att börja tänka på framtiden. Jag vill inte dö i lungcancer, kola av en hjärtinfarkt eller en hjärnblödning. Jag vill kunna bli mamma. Det är fan dags att sätta stopp för detta. Så från och med första januari är det totalstopp. Så är det bara. 



- Börja ta hand om mig själv. Gå ner i vikt. Börja träna. Ta promenader. Sluta dricka läsk, börja dricka vatten. Bli nyttig helt enkelt (om man nu kan kalla det enkelt...) Är så jävla trött på att hoppa i kläder och verkligen hata det jag ser i spegeln. Rent av bli äcklad! Jag vill bli mer ärlig mot mig själv, inte tänka "det löser sig" utan faktiskt inse att nej, det löser sig inte bara sådär. Work hard or go home! -20kg på vågen år 2014 är mitt första mål. Tänker inte sätta ribban för högt men jag vill nog ner i alla fall -40kg totalt. Utan dieter, bör tilläggas, då det är helt omöjligt när man bor och äter hemma. Det blir kalorier in och ut. Det kommer bli jävligt tufft men vill man så kan man. Och jag vill verkligen! Då kan jag! 


Miss fatty. Dags att bränna bort det där fettet som jag samlat på mig. Usch... mår verkligen illa av att se denna bild. 





































- Fotografera mer. Jag har en svinbra kamera, varför är jag inte ute mer med den?! Skärpning!

- Göra ALLT i min värld för att hitta ett jobb som jag kan gå till innan jag (förhoppningsvis) kommer in på högskolan. 

- Ta körkort. Ska fasen ha lappen! Siktar på slutet av januari/början av februari någonstans. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar