3 december 2013

Slutspurt!


Plugg. Plugg. Lite till plugg. Pluuuuugg kommer lastaaat! Sa jag att jag pluggar?! Typ... 12h varje dag, eller vadå? Slutspurten. De där två sista små sketna veckorna då allt skall lämnas in. Vara färdigt. Finito, som de hade sagt på italienska med hett temperament och rödflammiga kinder medan de kastade pasta med tomatsås på varandra! 

Idag var det prov i privatjuridik. Det vill säga råplugg under gårdagen. Tiden är aldrig tillräcklig. Tyckte jag satt hela jävla dagen igår med de nittio sidor vi hade att läsa till provet, ändå gick det på riktigt skit idag. På riktigt åt pipsvängen! Skall jag vara helt ärlig (och det skall jag ju) så är det förmodligen det sämsta prov jag skrivit någonsin under alla mina år i skolan. Får jag godkänt på det skall det fan till ett mirakel. 

Idag sitter jag och klurar på en PowerPoint-presentation. Valfritt ämne. "Ta någonting som intresserar er, som ni brinner för". Jag tänkte ju direkt foto. Men vadå, skall jag stå och snacka om hur jag tänkt med ljus och motiv, när jag just inte tänker alls allt som oftast? Eller objektiv? "Det hääääär objektivet skulle jag vilja ha! Problemet är bara att det kostar en triljon riksdaler. Så ni kan ju ge era bidrag i burken jag placerat där på bänken" Eller, va? I tio minuter? Gick fetbort, blev alldeles för svårt att få tiden att gå. Så, det fick bli massmedia och dess påverkan. Någonting jag alltid har tyckt varit jäkligt intressant. Det är ett så brett ämnesområde. Tio minuter blir inga problem. Att hålla det endast tio minuter, det kan bli utmaningen.  

Klart den roligaste uppgiften denna Komvuxvända i alla fall. Ser fram emot att redovisa inför klassen! Det är jag faktiskt, om jag får säga det själv och om jag skall lita på de lärare jag haft, riktigt jävla grym på. Det är så att säga mitt ess i rockärmen.

Igår sa jag att jag skulle ta en chilldag idag. Bara slappna av, leka lite med mitt PS3, läsa och lyssna på bra musik. Idag tänker jag om. Det är faktiskt bara två futtiga (hur många läste "fittiga" där?) veckor kvar. Jag kan vila i jul. Work hard or go home! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar