6 september 2014

Första veckan - done and done!

Nästa veckas fullspäckade schema. More to come, dessutom. Detta är inte allt. Längtar!
Första veckan som universitetsstudent done and done. Check! Ni kan tro att dessa dagar har bjudit på lite allt möjligt. Föreläsningar, typ hundra sidor kurslitteratur, gruppmöten, fylla, promenader genom Visby natt som dag, garv, nya (helt underbara) vänner och några kannor kaffe. Jag kan inte beskriva alla de känslor som cirkulerar inom mig just nu, men en sak är säker: när man sitter på föreläsningar och känner att man skulle kunna börja gråta av lycka, då har man nog faktiskt hittat rätt. 

Jag driver inte. Vissa stunder har jag suttit där med gråten i halsen och funderat på om det här verkligen händer mig. Ska JAG bli arkeolog? Ska JAG få läsa och lära mig, och sedan förhoppningsvis jobba med, detta? Ska JAG få uppleva detta med alla dessa underbara människor jag hamnat med? Tydligen så är det min verklighet, som känns mer eller mindre overklig just nu. 

Alla dessa nya intryck. Efter skolan gick jag och Henke till en thairestaurang, käkade och sedan hem. Väl hemma lyckades jag hålla ögonen öppna i cirkus trettio minuter innan jag totaldäckade i lite mer än tre timmar. Jag skulle ju "bara se på TV en stund", plötsligt vaknar jag och klockan är typ halv sju. Då är man trött, och konstigt vore väl annat efter denna vecka. 

Jag har så kul här och jag är så glad att jag vågade ta steget, söka, bli antagen, tacka ja och flytta hit. Så tacksam för allt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar