28 september 2014

Bitch be serious?

Jag förstår inte hur jag stått ut alla dessa år, med att göra i princip ingenting. Bara suttit hemma som ett jävla fån, varit så in åt helvetes lat, levt på mamma och pappa, pluggat upp betyg (vända på vända), varit på arbetsintervju efter arbetsintervju men alltid misslyckats så brutalt. Visst har jag försökt få jobb, det har jag, men samtidigt känner jag såhär i efterhand att jag borde ha försökt ännu hårdare. Då hade jag sluppit alla dessa år av absolut ingenting. 

Hur fan kunde jag leva så? Hur fan kunde jag vara "nöjd" (definitionsfråga)? Det enda jag gjorde, när jag inte pluggade upp betyg och sökte jobb, var att sitta på Facebook och spela diverse onlinespel. På Facebook kräktes jag mest. Klagade på alla andra, slängde ur mig dumma saker om hur hurtiga människor var och hur mycket jag hatade det. Bara för att JAG inte trivdes, för att JAG inte var nöjd med mig själv, mitt liv, min situation. För att JAG inte kunde få alla de där prylarna som alla andra hade, eftersom JAG inte hade något jobb eller några pengar att spendera. Gnäll, gnäll, gnäll, avundsjuka (inte med stil) och äckliga kommentarer. 

Idag är jag lyckligare än någonsin, det här är det bästa som kunnat hända mig. Idag är jag ingen gnällspik som måste spy galla på andra för att må bra i mig själv. Jag är jag, jag mår bra med mig själv, jag är mer självsäker och framför allt är det härligt att vara självständig. Att inte behöva leva på någon annan är en sådan otroligt knuff framåt. En frihetskänsla som inte går att beskriva i ord. Att kunna köpa det man vill ha, istället för att avundas andra, istället för att behöva be någon annan... det är skönt, skall ni veta. 

Och det känns som en självklarhet. Man mår inte bra av att sitta hemma och dega dag ut och dag in, vara beroende av andra. Klaga på samhället, kasta skit på andra eller spela datorspel hela dagarna, som jag gjorde. Det är min fulla tro, att ingen överhuvudtaget gör det. Alla behöver sysselsättning! Därför är jag så obeskrivligt glad att jag hittat min dröm och faktiskt fullföljer den i detta nu. Helt underbart! Den gör mig till en bättre person på så många vis och mina underbara vänner har hjälpt mig att hitta tillbaka till ELFRIDA. Den glada, roliga, öppna och översociala tjejen som inte tar någon skit. Som aldrig håller käften. 

Tack livet, för att du vill som jag vill! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar