24 september 2014

Fall löst.

"Anne" från Specsavers. Love them!
Idag var dagen D. Dagen då jag äntligen skulle få veta om jag drabbats av en hjärntumör eller helt enkelt bara hade ett synfel. And yes, efter en halvtimmes lång undersökning, med poffar i ögonen, bokstäver, cirklar, prickar och pinnar fick jag äntligen veta att jag har ett brytningsfel. Jag har under det senaste halvåret (give or take) känt av en sjuklig trötthet, huvudvärk var och varannan dag samt yrsel när jag varit ute och gått eller befunnit mig i en butik. Jag har helt ärligt trott att det varit något fel på mig... men varit för feg för att kolla upp skiten. Någonstans har jag väl ändå tänkt att det kan vara synen, men jag har alltid haft perfekt syn och glidit igenom synundersökningar without any flaws. 

Så hamnade jag i en föreläsningssal och kom på mig själv med att kisa till max för att se vad som stod på skärmen. Och på den vägen är det. Vänster öga, fucked. Så det är bara att tacka och ta emot. Det är en jävligt befriande känsla att veta vad som gjort mig så dålig den senaste tiden. Äntligen kan jag kanske få slappna av och slippa huvudvärk fem dagar av sju i veckan. 

Så om sju till tio dagar är jag glasögonorm, and it actually feels damn good! Jag valde ett par sköldpaddsmönstrade bågar (bilden). Vill inte ha svarta, för alla har antingen svarta liknande bågar eller pilotmodellen. Jag ville ha någonting annorlunda! De satt så galet bra och eftersom jag skall bo i dem kändes de självklara. 

VILL HA NU NU  NU! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar