12 september 2014

Det är helg!


Det är helg. Helg. Helg. Helg! 
Den första riktiga studieveckan på Uppsala Universitet, Campus Gotland, är över! Jag har härmed utsatts för ungefär tvåhundra kilo kurslitter, femtioåttatusen PDF:er, x antal timmar av gruppdiskussioner och ett muntligt seminarium. Idag har jag alltså stått framför en del av klassen och slängt ur mig definitioner av historia, babblat om Herodotos, Caesar, källkritik och nazismen. Det har varit många nervösa timmar av förberedelse inför dess tre muntliga minuter. En klapp på axeln för att jag faktiskt tog tag i mig själv och valde att vara en av de i gruppen som presenterade!

Men fan så kul det har varit! Jag har hamnat med en helt underbar grupp. En grupp som vi nu funderar på att behålla genom resterande grupparbeten, även i nästa kursmoment då man tydligen får välja buddies fritt. Vi har så jäkla kul tillsammans! 

Och DÄR är den stora skillnaden mellan gymnasium och universitet/högskola: du hamnar med dina jämlikar, personer som har sökt sig till en utbildning baserat på rent intresse. Nu menar jag inte att vi enbart snackar arkeologi och antik historia när vi ses, men "great minds think alike". På riktigt! 

Fan vad jag trivs här! Jag är trött så in åt jävla helvete idag och bilderna representerar min vecka rätt så bra. Överst: skittrött i morse. Helt jävla slut och spyfärdig av nervositet. Bilden längst ned till höger: överhype på Insta medan jag pluggade hieroglyfer och snapchattade med Ronja. 

NU TAR JAG HELG (a.k.a. plugg och tvätt, men ingen skola!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar