13 augusti 2014

You will be missed.


Det första jag fick se när jag vaknade igår var en notis från Aftonbladet på mobilen: Robin Williams är död. Gud, mitt hjärta känns så tungt och jag känner mig så ledsen. Min absoluta favoritfilm som liten var Flubber. Jag var åtta år gammal och blev en aning förälskad i Williams, sådär som man kan bli i skådespelare trots att de är x antal år äldre... När jag sedan blev lite äldre kom han in i mitt liv igen i och med Döda poeters sällskap och Good Will Hunting. Två filmer som alltid legat mig varmt om hjärtat. Det finns så många filmer och så mycket kärlek, han kommer aldrig någonsin glömmas bort. En älskad skådespelare av stora som små som betytt så mycket för filmvärlden, som betytt så mycket personligen för människor! 

Sådana personer växer inte på träd precis. Jag vet att det låter sjukt cheesy, men det får bli en kväll med endast Robin Williams-filmer när jag landat på Gotland. Jag har tio fria dagar innan skolan börjar och vad passar då bättre än lite nostalgi och kärlek!

You will be missed, rest in peace. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar