8 augusti 2014

Molly Sandén - Freak



Molly Sandén har under de senaste månaderna fått min fulla respekt efter att ha talat öppet om mobbning. Hon har även tagit upp kampen mot skivbolagen och deras vidriga ideal. När hon kom till USA bad de henne gå ned i vikt, annars hade hon ingen framtid inom branschen. Hon har blivit sin egen, oberoende, brutit sig loss och vägrat rätta sig efter någon annan. Hon gör precis som hon vill och det gör hon otroligt bra! 

Jag älskar Molly, jag älskar låten och jag fullständigt avgudar videon. I can relate. Detta är så jävla viktigt! Jag är så glad att det finns tjejer i min ålder som vågar stå på sig, som vågar ta upp på riktigt viktiga samhällsproblem. Det är vi, unga tjejer och killar, som måste ta fighten. Så är det. Molly bidrar med denna musikvideo och den verbala fighten mot skivbolag och andra nötter som vill fortsätta arbeta för ett snuskigt och ohållbart ideal. 

Go Molly! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar