23 augusti 2014

19 kvm kärlek!

Jisses, det har varit tyst här inne ett tag nu. Anledningen är givetvis flytten till Visby. Jag har haft en hel del att stå i, om man säger så. I onsdags bar det av med tåg, buss och båt. Allt gick jättesmidigt, inga problem alls på vägen. Mamma och pappa tog Volvon a.k.a. packåsnan of doom. Vi fick seriöst plats med hela mitt bohag i den. Och ja, den var proppfull! 

Nu sitter jag alltså och bloggar från min 19 kvm "stora" lägenhet. Utanför fönstret ser jag ringmuren. Och jag älskar det! Först bröt jag mer eller mindre ihop när jag fick se lyan. Färgerna på väggarna, det extremt minimala "köket" där de inte ens lyckats klämma in en bänk för att laga mat vid, möblerna såg kaos ut, lampan är absolut smockfull med döda flugor. Allt kändes verkligen skit och jag började storböla som värsta barnungen. Sedan tänkte jag bara: "nej, Elfrida, ryck upp dig för i helvete, du är i Visby, på Gotland, du ska få följa dina drömmar, lägg ner!" 

Kändes mig så jävla otacksam. Såhär i efterhand tror jag att det mer handlade om det som jag "lämnat bakom mig" i och med denna flytt. Så mycket känslor som bråkade inom mig. 

Men nu är jag så jäkla nöjd! Jag har till och med börjat gilla färgen på väggarna. För detta är mitt lilla krypin! Min lilla oas. Märklig men härlig känsla! Nåväl, slänger upp några bilder så får ni se med egna ögon.

Lådan är köpt på Ö&B. Ugglan hittade jag i en jättegullig liten presentshop här i Visby. Det är en sparbössa!

Ugglorna är från Rusta. Ljuslyktorna från Sagaform.

Kaffeburken är från Lagerhaus (LOVE IT!) och teburken är från Ö&B (LOVE THAT ONE ASAWELL!)


Kaffehörna!

Här skall det skrivas viktiga uppsatser och nördas rejält.

Kök! Såg för träligt ut först, men med lite kakeldekor och sådana "vad-fan-det-nu-heter" att täcka spisplattorna med är det faktiskt riktigt fint. 

Badrummet! Stort som fan om man tänker på hur liten lyan är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar