19 april 2014

Påsk or nåt


Det är påsk, party people! 
Negativ i påsk rå: idag har jag grävt frenetiskt i godisskålen och käkat alldeles för mycket påskmat. Det är verkligen ingen bra kombination det där. Efter påskmiddagen idag var jag helt säker på att jag skulle få upp allt igen. Då snackar vi om en verklig känsla av att vilja spy p.g.a. mättnad. It was beyond paltkoma. It was beyond everything. Det var en mycket otrevlig känsla och jag vill faktiskt spy lite nu när jag tänker på det... 

Jag vill aldrig mer fira påsk. Eller jul. Eller midsommar. Eller någon högtid överhuvudtaget där mat eller godis finns med i bilden. Jag vill leva i ett hål där det varken finns mat eller godis. Leva i ett hål där jag har min alldeles egna dvärgservitör som lägger upp en precis mängd mat på tallriken för varje måltid. En dietdvärgservitör! Eller en hobbit! 

Ja, vid närmare eftertanke vore en hobbit mycket coolare! De är sådär gulliga, lojala och har håriga fötter. Å andra sidan så verkar de rätt så tråkiga, såvida man inte får en hobbit som Bilbo. Han verkar vara en rätt kul kille, den där Bilbo! 

NÄ MEN HÖRRNI! Påskmiddag var det. Aldrig.mer.påskmiddag. Våga.vägra.påskmiddag! I alla fall i år... nästa år kanske det går bättre. 

Positivt i påsk: jag har fått hem min älskade, älskade, älskade bästa vän till stan! Igår flyttade hon hit med sina underbara ungar. Gud som jag ser fram emot att äntligen(!) få umgås med henne regelbundet. Hon är utan tvekan den bästa vän man kan ha. Den bästa vän jag någonsin haft! Riktig vänskap varar år efter år, i ur och skur, i oväder och solsken. Så ja, påsken är såklart mycket mer positiv än negativ! Det tycker jag vi kan komma överens om här och nu! 

Dags att snutta kudden. Imorgon har jag en heldag med världens bästa ungar framför mig, nämligen mina underbara brorsdöttrar! Lycka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar