2 april 2014

Bruden som rockar fett!

*pointing at meself* (läsas med irländsk accent, den bästa engelskan som finns)
Åh, herregud. Ikväll har jag haft muntlig examination tillsammans med den lärare jag haft under kursen jag läst och jisses... man hade kunnat utvinna energi från mig. Jag var så varm och nervös att svetten riktigt myste på ryggen. Jag avskyr muntliga prov. Svaren blir så tunna på något vis. För att jag skall kunna maxa behöver jag åtminstone trettio sekunders betänketid innan jag ger ett vettigt svar. Men att sitta där och vela i webcamen kändes inte speciellt aktuellt. Det var bara att slänga ur sig allt man kom att tänka på. 

Och det gick faktiskt bra. Jag fick ett högre betyg på kursen än vad jag satt upp som mål innan. Så himla, himla nöjd! Och stolt! Jag är äntligen ett steg närmre högskolestudier. Ett steg närmre min dröm om att bli arkeolog. 

På lördag är det högskoleprovet som gäller. På måndag börjar jag läsa historia 3 vilket ska bli helt sjukt kul. Så, nu är det bara att ta ett djupt andetag och ladda om. Nu vankas chill i stora lass i form av bra böcker, påskmust (Apotekarnes light är helt outstanding) och gaming. 

För det är jag värd! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar