18 april 2014

Färgstarka kvinnliga karaktärer.

Jag ser en väldans massa serier. Just nu följer jag väl fem serier, samtidigt som jag ser redan färdiga eller långt framskridna serier parallellt med dem. Syrran frågade mig igår om jag hade tips på någon bra film vilket fick mig att inse vilken serietjej jag är. Film är inte längre speciellt lockande, förutom på bio då förstås. 

Det som fått mig att fastna för just serier istället för film är givetvis karaktärsporträtten. Just det här att man får följa samma personer under en längre tid. Lära känna karaktären, hinna älska, hata, avguda... Känslorna är så färgstarka och mer djupgående i förhållandet till en serie. Filmen har verkligen ingenting att komma med, enligt mig då, i jämförelse. Jag älskar att förälska mig i alla dessa fantastiska personligheter! Jag älskar att hata dem med, som Joffrey i Game of Thrones till exempel. 

Speciellt uppskattar jag färgstarka kvinnliga karaktärer som vågar ta för sig samtidigt som de vågar visa sin sårbarhet. Nedan följer de kvinnliga karaktärer som jag under senare år fallit offer för att älska! De utgör en härlig skara av personligheter! Jag fick korta ned min lista något brutalt, har väl ett helt A4 med kvinnliga karaktärer som jag skulle kunna dela med mig av här...  

Arya Stark från Game of Thrones

Donna Paulsen och Rachel Zane från Suits 

Eleanor Guthrie från Black Sails

Hannah Horvath från Girls

Jess från New Girl

Daenerys Targaryen (Khaleesi) från Game of Thrones

Lagertha Lothbrok från Vikings

Virginia Johnson från Masters of Sex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar