12 november 2013

Work hard or go home.

I morse snoozade jag liksom förbi ringklockan. Jag lyckades snooza omedvetet. Vaknade upp vid 07.10, SMS från Mats: "jag åker hemifrån nu". Jag fullständigt flög upp i ren panik, yrvaken med otvättat hår som stod åt alla håll och kanter. På med kläder, på  med the-worst-hairday-ever-mössan, gå på toa, packa Kånken, ta ut Zac på en superduperräjskiss, in med Zac, käka en mandarin, ut och vänta på chauffören. 

"Now, this will be a crappelycrapcrap day", tänkte jag bittert. Ångrade typ att jag ens klivit upp ur sängen. Röd i ögonen och överjävligt trött kom jag i alla fall till skolan och ungefär där blev min dag mycket bättre, när jag fick vakna till lite och träffa folk. Vad fan vore man utan socialt umgänge?! Nada. I tell you. Nada. Sedan dess har jag varit glad precis hela dagen vilket inte är speciellt vanligt när man vaknar upp sådär på morgonen. Jag brukar annars kunna bli rätt jävla tjurig om jag måste "hetsvakna" sådär, bli en börda för folk i min omgivning... 

Jag älskar de dagar då man liksom blir glad för "ingenting". Lektionerna var superbra, jag har fått en orderbekräftelse på ritplattan jag beställde igår (oh yeah!), haft givande samtal med en mycket fin människa och vän, jag har köpt nya sängkläder vilket alltid gör mig helt lyrisk (störd), Zac har varit underbart gosig idag och nästan somnat i famnen, sedan har jag världens bäste fästman som bara är så grym! 

På allt! Så stolt över den där karln och att han faktiskt vill göra karriär. Att han vill bli någonting mer, uppfylla sina drömmar och är beredd att jobba jävligt hårt för att nå dit han vill. Alla ambitioner, all jävla energi, all vilja, han är fantastisk! Hör ni det, SÅ STOLT! Att få se honom utvecklas så som han gör, att få vara en del av hans liv på alla plan, se honom jobba så otroligt hårt varje dag, gör mig lycklig ända in i själen! Och jag blir pepp, pepp på att fixa allt i mitt liv och komma längre än till Komvux. Det är SÅ man ska känna i ett förhållande; peppen från varandra och det där eviga, orubbliga stödet! 

Jag tackar er som förgyller min jävla vardag och mitt liv, ni är bäst i test hela högen! Puss på er! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar