16 november 2013

Get up, stand up!

Lördag. Ledig. Skall vara glad, men är förbannad. Förbannad för att jag är så in åt helvete leds på mänskligheten. Så leds på folk som inte kan bete sig, som inte vet hur man vårdar en vänskap. Så jävla leds på att jag alltid skall vara den som kuvar sig, lägger sig ner, tar emot och aldrig får säga sitt. Det VAR kanske jag, för typ fyra eller fem år sedan. Mycket har hänt sedan dess. Jag har kommit på min egen värdighet, insett att jag inte skall behöva forma mig efter andra, att det faktiskt är okej att ha egna åsikter, okej att säga ifrån, okej att vara JAG. 

Att vara självständig, inte dansa efter någon annans pipa! För det är inte JAG längre. Fuck those people who think so! Men mest av allt: fuck the old me. Fuck den där tjejen som trodde att man SKULLE kuva sig, som trodde att det var så man skaffade vänner, eller behöll de man hade. Som så blåögt trodde att det var precis just så det skulle vara. 

Samtidigt som jag vill säga fuck you till den där tjejen, samtidigt vill jag ge henne en klapp på axeln och säga att det är okej. Det är okej att växa, det är okej att ha en sådan period i livet där allt bara är fel, fel, fel, för att sedan blomma ut. Växa ifrån, växa upp, komma till insikt, inse att man är jävligt stark. Att allt det här som jag trott varit rätt har varit så väldigt fel, att det har gjort mig till en stark kvinna med fötterna på jorden. För jag har sett alla fel, jag har sett dem så nära, så nära. Det tog några år innan jag synade dessa, men jag gjorde det åtminstone.

Som en fenix som reser sig ur askan. Som pånyttfödd. Förbannad, men helad. Jag vill egentligen inte säga fuck you till de som jag kuvat mig under. Det har ju varit mitt eget val. Nej, jag vill säga tack. Tack för att ni fått mig till denna punkt i livet, där jag nu står med två fötter på jorden, rik så in åt helvete på kärlek eftersom jag lärt mig vilken kärlek som är värd att förvara och vilken som inte är det. Rik på kunskap, rik på åsikter eftersom jag lärt mig våga forma egna, rik på insikt, värderingar, självsäkerhet. 

Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar